پیام میهن خبر1
دوشنبه1 تير 1405
Monday, June 22, 2026

در چترود افتتاح شد: فاز اول نخستین مجتمع نیروگاهی خورشیدی ۲ مگاواتی

فاز اول نخستین مجتمع نیروگاهی خورشیدی ۲ مگاواتی در بخش چترود با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان و شرکت برق منطقه‌ای، بخشدار چترود، امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.

در چترود افتتاح شد: فاز اول نخستین مجتمع نیروگاهی خورشیدی ۲ مگاواتی
‌به گزارش پیام میهن خبر و به نقل از روابط عمومی شرکت برق شمال کرمان؛ در این مراسم مسئولان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این نیروگاه خورشیدی، بر اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از ظرفیت بالای تابش خورشید در استان کرمان تأکید کردند.
 آنان احداث چنین پروژه‌هایی را گامی مهم در مسیر تأمین پایدار انرژی، کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های پاک دانستند.
‌این مجتمع نیروگاهی با ظرفیت نهایی ۲ مگاوات در حال احداث است که در فاز نخست بخشی از ظرفیت آن وارد مدار شده و برق تولیدی آن به شبکه سراسری تزریق می‌شود.
 اجرای این پروژه علاوه بر کمک به پایداری شبکه برق منطقه، زمینه اشتغال و توسعه زیرساخت‌های انرژی پاک در بخش چترود را نیز فراهم کرده است.‌
مسئولان حاضر در این آیین ابراز امیدواری کردند با ادامه روند توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در منطقه، چترود بتواند به یکی از قطب‌های تولید انرژی تجدیدپذیر در استان تبدیل شود.
 
برچسب ها :

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما ثبت شد

مطالب پیشنهادی