پیام میهن خبر1
دوشنبه1 تير 1405
Monday, June 22, 2026

فصلی نو در سپهرِ رسانه؛ فرهنگسرای رسانه رسماً آغاز به کار کرد

در مراسمی با حضور مسئولان، چهره‌های فرهنگی و اصحاب خبر، فرهنگسرای رسانه به عنوان پایگاهی تخصصی برای تعامل و هم‌افزایی اهالی قلم و تصویر، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

فصلی نو در سپهرِ رسانه؛ فرهنگسرای رسانه رسماً آغاز به کار کرد


به گزارش پیام میهن خبر؛ فرهنگسرای رسانه به‌عنوان یکصدوپنجمین طرح توسعه شهری در این دوره از مدیریت شهر کرمان با حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، رییس بازرسی، شهردار و اعضای شورای شهر کرمان و به یاد شهید  احد زرنگی‌پور مستندساز افتتاح شد.
 محسن تویسرکانی شهردار کرمان در این آیین ضمن تشکر از اصحاب رسانه که همگام با شهرداری در راستای توسعه شهر گام برمی‌دارند، گفت:نقش رسانه‌ها در انسجام ملی بی‌بدیل است و دستگاه‌های خدمت‌رسان مثل شهرداری وظیفه دارد زیرساخت های لازم را برای فعالیت آنها ایجاد کنند.
وی بیان کرد: فرهنگسرای رسانه در زمینه ارتقا و تحکیم فرهنگ‌ شهر و فرهنگ‌سازی درخصوص موضوعات عمرانی، ترافیکی‌ و بازآفرینی شهری موثر خواهد بود.
تویسرکانی با اشاره به اینکه نقش پررنگ اصحاب رسانه می‌تواند موجب رونق این فرهنگسرا شود اظهار کرد: ما هم در ادامه فعالیت آنها وادار به توسعه این فرهنگسرا شویم.
وی از مدیران خواست از بستر متمرکز فرهنگسرای رسانه برای ارتباط گرفتن با مردم استفاده کنند.
شهردار کرمان ضمن تشکر از همراهی استاندار و حسن‌پور، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در رفع موانع و ارائه طریق به شهرداری در حل مسایل، افزود: از مدیرکل بازرسی استان نیز به‌خاطر جایگزین کردن نگاه حمایتی به‌جای نگاه نظارتی در چارچوب قوانین موجود، قدردانی می‌کنم.
سخنگوی شهرداری و تسهیل‌گرِ ارتباطات رسانه‌ای شهرداری
تویسرکانی، اظهار داشت: با هدف اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و شفاف‌تر اقدامات شهرداری به اصحاب رسانه و شهروندان، سِمت جدیدی در شهرداری ایجاد شده تحت عنوان سخنگوی شهرداری که از این پس، در بستر فرهنگسرای رسانه، اطلاع‌رسانی نزدیک‌تر و شفاف‌تر، انجام خواهد شد. 
خبرنگاران راوی حقیقت
شهباز حسن پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم، بیان کرد: وقتی در سطح شهر دیدم کار ارزشمند و بی‌بدیل تاسیس فرهنگسرای رسانه، توسط شهرداری و شورای شهر برای اصحاب مظلوم‌ رسانه انجام شده، بسیار خوشحال و امیدوار شدم.
وی اظهار کرد: رسانه‌ها آیینه‌ای هستند که عیب مدیران را بی کم و کاست منتقل می‌کنند، ما باید صبور باشیم و از تلاش خبرنگاران در این مسیر، تقدیر کنیم.
وی افزود: برای توسعه اقتصادی و اجتماعی باید توسعه رسانه‌ها را در دستور کار قرار دهیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم با فکر زیبای شهردار و برنامه‌ریزی و تدبیر و خلاقیت خوبی که دارند، شهر کرمان در آینده، نامزد پایتخت رسانه‌ای‌ کشور بشود.
فرهنگسرای رسانه گامی در راستای توسعه سواد رسانه
حسن‌پور، یادآور شد: امروز در کشور به سواد رسانه‌ای‌ نیاز داریم و این اقدام شهرداری، گام مهمی در راستای توسعه سواد رسانه‌ای‌ در شهر کرمان خواهد بود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر، دستگاه‌های مختلف اجرایی استان، پای کار هستند، مدیران دولتی و شهرداری، اهتمام ویژ‌ه‌ای دارند و هیچ مدیری، بهانه‌ای برای کار نکردن در استان کرمان ندارد و در چنین شرایطی باید برای رضای خدا و برای این مردم، از آب، هوا و زمین، خلق ثروت کنیم.
شهردار، حکمران اصلی شهر
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: معتقدم کلید طلایی شهر در دست شهردار است و شهردار را حکمران‌ اصلی شهر می دانم.
فرهنگسرای رسانه و ترویج فرهنگ شهروندی
حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این آیین، ضمن تشکر از شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان برای راه‌اندازی فرهنگسرای رسانه، اظهار کرد: ایجاد چنین فرهنگسرایی در ترویج فرهنگ شهروندی می‌تواند بسیار موثر باشد.
حسین اسحاقی، بیان کرد: از اصحاب رسانه که در ایام جنگ رمضان با روحیه جهادی، تلاش فراوانی در اطلاع‌رسانی درست به مردم داشتند، تشکر می‌کنم. 
استفاده از خبرنگاران برای توسعه پایدار استان
وی بیان کرد: تلاش ما در راستای تقویت نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی است تا از ظرفیت رسانه‌ای‌ استان در حوزه توسعه متوازن و پایدار استان استفاده کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری اداره‌کل ارشاد در فرهنگسرای رسانه شد و افزود: از همکاری و هم‌افزایی شهرداری و شورای شهر با اصحاب رسانه تشکر می‌کنم.
رسانه نه رقیب، بلکه رفیق مسئولان 
مدیرکل بازرسی استان کرمان نیز ضمن تشکر از شهرداری و شورا به‌خاطر اقدام شایسته‌ای که در حوزه فرهنگ و رسانه انجام شده، نگاه شهردار کرمان به حوزه فرهنگی را قابل تقدیر دانست و افزود: در تمام شئون جامعه نیاز داریم به ادراک رسانه‌ای برسیم و این درک باید در اقشار مختلف جامعه شکل بگیر؛ برای مثال، ما مدیران باید بدانیم رسانه، رقیب و دشمن ما نیست، رفیق ماست.
دادخدا سالاری، افزود: رسانه‌ها به ما کمک می‌کنند سره را از ناسره تشخیص دهیم؛ از جهت دیگر، خبرنگاران باید بدانند خبرنگاری یک رسالت است و قلمی که در اختیار دارند، خداوند به آن سوگند یاد کرده و اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی تاکید کرد: مدیران نیز بدانند که اگر نقدی می‌شود به عملکرد ماست، نه شخص ما؛ خبرنگاران خواسته‌های جامعه را به ما منتقل می‌کنند و باید قدر بدانیم. 
 
برچسب ها :

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما ثبت شد

مطالب پیشنهادی