
بازرسی کرمان: انتقال حسابها آغاز شده اما با موانع جدی روبرو هستیم/ کرمان؛ استانی ثروتمند اما فقیر!
مدیرکل بازرسی استان کرمان با اشاره به آغاز روند انتقال حساب شرکتهای بزرگ اقتصادی و معدنی به این استان گفت: این فرآیند در چارچوب قانون در حال پیگیری است، اما با مقاومتهای قابلتوجهی روبهرو شده است.

به گزارش پیام میهن خبر؛ دادخدا سالاری در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به مطالبهگری و گزارشگری رسانهها و انتقال معضلات کف جامعه به سمت بازرسی، اظهار کرد: هرچند از عملکرد خودمان راضی نیستیم اما حرکت رو به جلو است و اتفاقات خوبی با پشتکار اصحاب رسانه برای استان کرمان رقم خواهد خورد.
مدیرکل بازرسی استان کرمان افزود: بالاترین میزان داشتهها و سرمایه را در استان کرمان داریم اما استان فقیری هستیم و نرخ فلاکت زیبنده سرزمین معادن و پتانسیلهای بزرگ کشاورزی نیست که بخشی از علت این وضعیت، عدم مطالبهگری است.
سالاری گفت: رسانهها باید به این سمتی بروند که جامعه متعالی متناسب با شان مردم فهیم و پرآوازه کرمان بسازیم.
آرامش و معیشت؛ ثمره مطالبهگری هدفمند
بازرس کل بازرس کل قضایی استان کرمان گفت: مطالبهگری در جهت سالمسازی و ارتقای وضعیت جامعه و کمک به معیشت و آرامش آنها، چیزی است که در ذهن همه ماست و باید کاری انجام بدهیم که موثر باشد. موضوعی که شهید سلیمانی درباره قرار گرفتن هر فرد در جایگاهش، به آن تاکید داشت.
وی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: سازمان بازرسی تنها سازمان نظارتی است که ریشه در قانون اساسی دارد و درباره اجرای صحیح قوانین و حُسن اجرای امور نظارت میکند.
سالاری با اشاره به نحوه عمل سازمان بازرسی در سه مرحله گزارشات اصلاحی، اخطاری و تشکیل پرونده بیان کرد: در یک سال اخیر در سطح استان کرمان ۱۵ مدیر و کارمند به اتهام اختلاس دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل شد که مبلغ آن ۷۷۰ میلیارد ریال بوده است.
۸۰۰ میلیارد ریال؛ ثمره تضییع اموال بیتالمال در پرونده ۱۶ نفر
مدیرکل بازرسی استان کرمان ادامه داد: در بحث تضییع اموال بیتالمال ۱۶ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند که عدد بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال بود. منع مداخله در معاملات دولتی یک مورد، در موضوع تصدی بیش از یک شغل، چهار مورد کشف و در بحث اخذ رشوه هشت نفر با مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال دستگیر شدند.
وی با اشاره به وصول ۳۴۰۶ گزارش به بازرسی استان کرمان طی یک سال گذشته، افزود: شهردار محیآباد، مدیر املاک شهرداری جیرفت، راه و شهرسازی بافت و رئیس شورای شهر سیرجان در سال جاری دستگیر شدهاند.
سالاری در بخش دیگر سخنانش با اشاره به وضیت اقتصادی استان کرمان و دغدغه اشتغال، اظهار کرد: قرارگاه نظارتی حمایت از تولید در این رابطه در بازرسی تشکیل شده و ۲۱ جلسه و طرح ۳۷ مورد را طی یک سال اخیر داشتهایم و در بحث ایجاد، تداوم و حفظ اشتغال پایدار برای ۸۳۵۰ نفر، بخشی از عملکرد این حوزه بوده است.
وی در پایان با اشاره به ترک فعل مدیران در بخشهای مختلف و تاکید بر لزوم اصلاح نظام حکمرانی، اعلام کرد: بخشی از ترک فعلها مربوط به تسهیل امور مردم است و بخشی از گزارش اعلامی، درباره رسیدگی به ترک فعلها و صدور اخطار، اصلاح و حتی تشکیل پرونده شده است.
مدیرکل بازرسی استان کرمان افزود: بالاترین میزان داشتهها و سرمایه را در استان کرمان داریم اما استان فقیری هستیم و نرخ فلاکت زیبنده سرزمین معادن و پتانسیلهای بزرگ کشاورزی نیست که بخشی از علت این وضعیت، عدم مطالبهگری است.
سالاری گفت: رسانهها باید به این سمتی بروند که جامعه متعالی متناسب با شان مردم فهیم و پرآوازه کرمان بسازیم.
آرامش و معیشت؛ ثمره مطالبهگری هدفمند
بازرس کل بازرس کل قضایی استان کرمان گفت: مطالبهگری در جهت سالمسازی و ارتقای وضعیت جامعه و کمک به معیشت و آرامش آنها، چیزی است که در ذهن همه ماست و باید کاری انجام بدهیم که موثر باشد. موضوعی که شهید سلیمانی درباره قرار گرفتن هر فرد در جایگاهش، به آن تاکید داشت.
وی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: سازمان بازرسی تنها سازمان نظارتی است که ریشه در قانون اساسی دارد و درباره اجرای صحیح قوانین و حُسن اجرای امور نظارت میکند.
سالاری با اشاره به نحوه عمل سازمان بازرسی در سه مرحله گزارشات اصلاحی، اخطاری و تشکیل پرونده بیان کرد: در یک سال اخیر در سطح استان کرمان ۱۵ مدیر و کارمند به اتهام اختلاس دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل شد که مبلغ آن ۷۷۰ میلیارد ریال بوده است.
۸۰۰ میلیارد ریال؛ ثمره تضییع اموال بیتالمال در پرونده ۱۶ نفر
مدیرکل بازرسی استان کرمان ادامه داد: در بحث تضییع اموال بیتالمال ۱۶ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند که عدد بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال بود. منع مداخله در معاملات دولتی یک مورد، در موضوع تصدی بیش از یک شغل، چهار مورد کشف و در بحث اخذ رشوه هشت نفر با مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال دستگیر شدند.
وی با اشاره به وصول ۳۴۰۶ گزارش به بازرسی استان کرمان طی یک سال گذشته، افزود: شهردار محیآباد، مدیر املاک شهرداری جیرفت، راه و شهرسازی بافت و رئیس شورای شهر سیرجان در سال جاری دستگیر شدهاند.
سالاری در بخش دیگر سخنانش با اشاره به وضیت اقتصادی استان کرمان و دغدغه اشتغال، اظهار کرد: قرارگاه نظارتی حمایت از تولید در این رابطه در بازرسی تشکیل شده و ۲۱ جلسه و طرح ۳۷ مورد را طی یک سال اخیر داشتهایم و در بحث ایجاد، تداوم و حفظ اشتغال پایدار برای ۸۳۵۰ نفر، بخشی از عملکرد این حوزه بوده است.
وی در پایان با اشاره به ترک فعل مدیران در بخشهای مختلف و تاکید بر لزوم اصلاح نظام حکمرانی، اعلام کرد: بخشی از ترک فعلها مربوط به تسهیل امور مردم است و بخشی از گزارش اعلامی، درباره رسیدگی به ترک فعلها و صدور اخطار، اصلاح و حتی تشکیل پرونده شده است.
برچسب ها : بازرسی5
لینک کوتاه: https://payamemihankhabar.ir/news/186462
دیدگاه کاربران
مطالب پیشنهادی


راور؛ قطب جدید سرمایهگذاری صنعتی با پایینترین هزینه زمین در کشور

رکابزنان کرمان؛ همرکاب با ما در پویش ۲۵ درجه برای عبور از پیک مصرف

گامی در جهت ساماندهی: تمرکز واحدهای ماشینآلات سنگین در شهرک شهدای اصناف کرمان

تحول در زیرساختهای حملونقل استان کرمان؛ اجرای ۸۰۰۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی و برنامهریزی برای توسعه بزرگراههای جدید
