پیام میهن خبر1
دوشنبه1 تير 1405
Monday, June 22, 2026

در ایام محرم، سلامت شما اولویت اول ماست؛ حضور گسترده ۹۶ ناظر و بازرس شرعی در سطح کرمان

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت: مجموعه‌ی دامپزشکی استان کرمان امسال نیز همچون سنوات گذشته با ساماندهی 34 اکیپ ثابت و 28 اکیپ سیار به منظور نظارت بهداشتی دامپزشکی و شرعی و حفظ سلامت عزاداران حسینی در ایام محرم به ویژه در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت 6 صبح الی ۱۴ بعد از ظهر آماده خدمت‌رسانی است.

در ایام محرم، سلامت شما اولویت اول ماست؛ حضور گسترده ۹۶ ناظر و بازرس شرعی در سطح کرمان
به گزارش پیام میهن خبر و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان، محمد خلیلی‌وند با اشاره به نقش دامپزشکی در ارتقای سلامت افراد جامعه گفت: به منظور رعایت شرایط بهداشتی و اجتماعی عزاداران و حفظ بهداشت عمومی و سلامت مصرف کنندگان ضمن اطلاع‌رسانی به هیئت امنای مساجد، تکایا و حسینیه‌ها، کشتارگاه‌های دام در تمامی شهرستان‌ها در این ایام فعال هستند و شهروندان می‌توانند دام‌های قربانی خود را به کشتارگاه‌های دام منتقل و تحت نظارت های قبل و بعد از کشتار دامپزشکی دام خود را در آنجا ذبح نمایند.
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به خطرات ذبح دام در معابر عمومی گفت: تعداد زیادی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در کمین سلامتی جامعه هستند که سهل‌انگاری در امور بهداشتی و به ویژه کشتار دام در منازل و معابر، احتمال بروز برخی از این بیماری‌ها به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به خطر ابتلا به بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان تصریح کرد: استفاده از وسایل حفاظت شخصی از جمله دستکش، ماسک، چکمه، عینک و... در هنگام ذبح دام ضروری می باشد و شهروندان حتما گوشت و جگر دام ذبح شده را  قبل از مصرف به مدت 24 ساعت در یخچال نگه‌داری کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بار دیگر از شهروندان خواست جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، دام مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی تهیه و در کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی کشتار نمایند وی همچنین ادامه داد شماره تماس 1512 دامپزشکی آماده پاسخگویی به سوالات و گزارشات مردمی می باشد.


 
برچسب ها : دامپزشکی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما ثبت شد

مطالب پیشنهادی