
در ایام محرم، سلامت شما اولویت اول ماست؛ حضور گسترده ۹۶ ناظر و بازرس شرعی در سطح کرمان
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت: مجموعهی دامپزشکی استان کرمان امسال نیز همچون سنوات گذشته با ساماندهی 34 اکیپ ثابت و 28 اکیپ سیار به منظور نظارت بهداشتی دامپزشکی و شرعی و حفظ سلامت عزاداران حسینی در ایام محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت 6 صبح الی ۱۴ بعد از ظهر آماده خدمترسانی است.

به گزارش پیام میهن خبر و به نقل از روابطعمومی ادارهکل دامپزشکی استان کرمان، محمد خلیلیوند با اشاره به نقش دامپزشکی در ارتقای سلامت افراد جامعه گفت: به منظور رعایت شرایط بهداشتی و اجتماعی عزاداران و حفظ بهداشت عمومی و سلامت مصرف کنندگان ضمن اطلاعرسانی به هیئت امنای مساجد، تکایا و حسینیهها، کشتارگاههای دام در تمامی شهرستانها در این ایام فعال هستند و شهروندان میتوانند دامهای قربانی خود را به کشتارگاههای دام منتقل و تحت نظارت های قبل و بعد از کشتار دامپزشکی دام خود را در آنجا ذبح نمایند.
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به خطرات ذبح دام در معابر عمومی گفت: تعداد زیادی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام در کمین سلامتی جامعه هستند که سهلانگاری در امور بهداشتی و به ویژه کشتار دام در منازل و معابر، احتمال بروز برخی از این بیماریها به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را افزایش میدهد.
وی با اشاره به خطر ابتلا به بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان تصریح کرد: استفاده از وسایل حفاظت شخصی از جمله دستکش، ماسک، چکمه، عینک و... در هنگام ذبح دام ضروری می باشد و شهروندان حتما گوشت و جگر دام ذبح شده را قبل از مصرف به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بار دیگر از شهروندان خواست جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام، دام مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی تهیه و در کشتارگاههای تحت نظارت دامپزشکی کشتار نمایند وی همچنین ادامه داد شماره تماس 1512 دامپزشکی آماده پاسخگویی به سوالات و گزارشات مردمی می باشد.
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به خطرات ذبح دام در معابر عمومی گفت: تعداد زیادی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام در کمین سلامتی جامعه هستند که سهلانگاری در امور بهداشتی و به ویژه کشتار دام در منازل و معابر، احتمال بروز برخی از این بیماریها به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را افزایش میدهد.
وی با اشاره به خطر ابتلا به بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان تصریح کرد: استفاده از وسایل حفاظت شخصی از جمله دستکش، ماسک، چکمه، عینک و... در هنگام ذبح دام ضروری می باشد و شهروندان حتما گوشت و جگر دام ذبح شده را قبل از مصرف به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بار دیگر از شهروندان خواست جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام، دام مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی تهیه و در کشتارگاههای تحت نظارت دامپزشکی کشتار نمایند وی همچنین ادامه داد شماره تماس 1512 دامپزشکی آماده پاسخگویی به سوالات و گزارشات مردمی می باشد.
برچسب ها : دامپزشکی
لینک کوتاه: https://payamemihankhabar.ir/news/186530
دیدگاه کاربران
مطالب پیشنهادی


یک پروژه دیگر در کرمان افتتاح شد؛ مجتمع تعمیرگاهی شهرداری به بهرهبرداری رسید

توافقنامه جدید بیمه سلامت؛ راهی برای خدمات بهتر و هزینههای کمتر در کرمان

بازرسی کرمان: انتقال حسابها آغاز شده اما با موانع جدی روبرو هستیم/ کرمان؛ استانی ثروتمند اما فقیر!

راور؛ قطب جدید سرمایهگذاری صنعتی با پایینترین هزینه زمین در کشور
