
خیز بلند کرمان برای مدرسهسازی؛ ۳.۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در مسیر نوسازی مدارس
همزمان با پنجاه و یکمین سالروز تاسیس نوسازی مدارس کرمان، مسئولان استان با اذعان به کمبود فضاهای آموزشی، از انعقاد تفاهمنامههای کلان با بخش صنعت خبر دادند. این نهضت جدید، فراتر از تامین فضای فیزیکی، بر ساخت مدارس هوشمند و فناورانه متمرکز است تا پاسخی به نیازهای نسل جدید باشد.

به گزارش پیام میهن خبر و به نقل از روابطعمومی نوسازی مدارس کرمان، محمد علی طالبی استاندار کرمان در مراسم پنجاه و یکمین سالروز تاسیس نوسازی مدارس کرمان با تاکید بر اینکه مدارس آینده، فراتر از ساختمان هستند و فرصت تاریخی برای توسعه ایجاد شده است، گفت: باید از نگاه سنتی به احداث مدرسه فاصله بگیریم و ساختمانهای هوشمند، فناورانه و سازگار با محیط زیست و منطبق با نیازهای نسل جدید را مدنظر داشته باشیم.
کمبود فضای آموزشی در استان کرمان
شهباز حسنپور، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم از مشکل جدی کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان خبر داد و گفت: فراهمسازی زمینه مشارکت همه خیران و فرهنگسازی در حوزه آموزش و پرورش و مدرسهسازی مورد تاکید است.
انعقاد تفاهمنامه با بخش صنعت در حوزه مدرسهسازی
سید محمد واعظینژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه از انعقاد تفاهمنامههای ۱ همتی و توافق ۲.۴ همتی با بخش صنعت خبر داد و افزود: فعالیتهای مؤثری در پنج دهه اخیر در زمینه توسعه، تجهیز و بازسازی فضاهای آموزشی انجام شده است.
وی با اشاره به سخنان ریاست جمهوری بر تداوم نهضت مدرسهسازی، از افزایش قابل توجه طرحها و پروژههای این حوزه خبر داد.
لزوم تامین منابع پایدار برای رفع چالشهای آموزشی
محمدرضا فرحبخش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت : ۵۱ سال خدمت نوسازی مدارس، پشتوانه عمرانی آموزش و پرورش بوده است.
وی افزود: وظیفه و تکلیف آموزش و پرورش، بهینهسازی و ساماندهی نیروی انسانی و افزایش درآمدهای آموزش و پرورش است.
فرحبخش در این جلسه تامین منابع پایدار برای حوزه آموزش و پرورش را راه حل بخشی از چالشهای این حوزه دانست و گفت: ۴۰ درصد منابع مسئولیتهای اجتماعی اعتبارات کشور از کرمان است که این مهم کار بزرگی بوده که به همت استاندار کرمان اتفاق افتاده است.
کمبود فضای آموزشی در استان کرمان
شهباز حسنپور، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم از مشکل جدی کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان خبر داد و گفت: فراهمسازی زمینه مشارکت همه خیران و فرهنگسازی در حوزه آموزش و پرورش و مدرسهسازی مورد تاکید است.
انعقاد تفاهمنامه با بخش صنعت در حوزه مدرسهسازی
سید محمد واعظینژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه از انعقاد تفاهمنامههای ۱ همتی و توافق ۲.۴ همتی با بخش صنعت خبر داد و افزود: فعالیتهای مؤثری در پنج دهه اخیر در زمینه توسعه، تجهیز و بازسازی فضاهای آموزشی انجام شده است.
وی با اشاره به سخنان ریاست جمهوری بر تداوم نهضت مدرسهسازی، از افزایش قابل توجه طرحها و پروژههای این حوزه خبر داد.
لزوم تامین منابع پایدار برای رفع چالشهای آموزشی
محمدرضا فرحبخش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت : ۵۱ سال خدمت نوسازی مدارس، پشتوانه عمرانی آموزش و پرورش بوده است.
وی افزود: وظیفه و تکلیف آموزش و پرورش، بهینهسازی و ساماندهی نیروی انسانی و افزایش درآمدهای آموزش و پرورش است.
فرحبخش در این جلسه تامین منابع پایدار برای حوزه آموزش و پرورش را راه حل بخشی از چالشهای این حوزه دانست و گفت: ۴۰ درصد منابع مسئولیتهای اجتماعی اعتبارات کشور از کرمان است که این مهم کار بزرگی بوده که به همت استاندار کرمان اتفاق افتاده است.
برچسب ها :
لینک کوتاه: https://payamemihankhabar.ir/news/184920
دیدگاه کاربران
مطالب پیشنهادی


«بلدالامین» به ایستگاه واگذاری رسید؛ تحویل ۸۰ واحد در کرمان

افتتاح نخستین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در کرمان/ ضرورت سرمایهگذاری در حوزه تولید خودروی برقی

تداوم یکشنبههای عمرانی در کرمان؛ بهرهبرداری از بلوار جدید در شهرک الغدیر

آمادگی استان کرمان برای برگزاری رالی سالیانه کویرنوردی
