
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد: بهارِ کرامت در انتظار سالمندان کرمانی
بهزیستی کشور با اشاره به اینکه کرمان میتواند الگوی توسعه خدمات نوین سالمندی در کشور باشد، گفت: مدیریت پدیدههای اجتماعی نیازمند «شناخت، پذیرش و ایجاد زیرساخت» است و از تمامی دست اندرکاران میخواهیم تا با همافزایی، زمینه را برای تبدیل تهدیدِ سالمندی به فرصتی برای پویایی اجتماعی فراهم کنند و این دوران با کرامت و کیفیت زندگی همراه باشد.

به گزارش پیام میهن خبر؛ سید جواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشور شامگاه چهارشنبه در نشست شورای سالمندان استان کرمان به موفقیت طرحهای بومی همچون «مهر و گفتوگو» اشاره کرد و افزود: این طرح نشاندهنده عزم جدی برای تبدیل تهدید کهنسالی به پویایی اجتماعی است که با تحقق جهشهای اعتباری و حمایتهای نمایندگان مجلس، نویدبخشِ ایجاد زیستبومی است.
وی اظهار کرد: در این طرح دوران سالمندی با کرامت و کیفیت زندگی همراه خواهد بود.
حسینی ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره در استان کرمان، این خطه را استان «کریمان» و مهد فرهنگ و تمدن دانست و اظهار کرد: از نگاه توسعهگرای استاندار کرمان و همچنین پیگیریهای مجدانه شهباز حسنپور، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در تسهیل امور اجتماعی قدردانی میکنم.
وی با اشاره به دستاوردهای مالی سال ۱۴۰۵ تأکید کرد: با وجود چالشهای اقتصادی، رکورد بودجهای سازمان بهزیستی با رشد چشمگیر محقق شد؛ بهگونهای که سهم اعتبارات قانون حمایت از معلولان از هشت درصد به ۲۴ درصد افزایش یافت که نشاندهنده یک رشد هفت برابری است.
حسینی ادامه داد: همچنین با همراهی نمایندگان مجلس، برای نخستینبار ردیف اعتباری پایدار برای صندوق فرصتهای شغلی پیشبینی شده است و ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز از منابع آزادشده به بودجه سازمان افزوده شده است که بخش مهمی از این دستاوردها، مرهون تعامل سازنده با بدنه کارشناسی و نمایندگان استانها بوده است.
ارائه چهار سناریوی مدیریتی برای دوران سالمندی
سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه ایران در آستانه یکی از بزرگترین تحولات جمعیتی قرار دارد، تصریح کرد: مدیریت این پدیده، نیازمند تغییر رویکرد از مراقبت صرفِ شبانهروزی به سمت مدلهای جامعهمحور است.
کرمان، الگویی موفق در اجرای برنامههای سالمندی
حسینی با استقبال از طرحهای ارائه شده توسط مدیرکل بهزیستی کرمان و تأکید بر موفقیتآمیز بودن برنامههایی نظیر «سلام» و مراکز «مهر و گفتوگو» در شهرستانهای کرمان، سیرجان، رفسنجان و سایر مناطق، اظهار کرد: مدلهای اجرایی در کرمان که با مشارکت شهرداری و استانداری در حال پیادهسازی است، میتواند بهعنوان یک الگوی موفق به سایر استانها تعمیم پیدا کند.
وی اظهار کرد: در این طرح دوران سالمندی با کرامت و کیفیت زندگی همراه خواهد بود.
حسینی ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره در استان کرمان، این خطه را استان «کریمان» و مهد فرهنگ و تمدن دانست و اظهار کرد: از نگاه توسعهگرای استاندار کرمان و همچنین پیگیریهای مجدانه شهباز حسنپور، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در تسهیل امور اجتماعی قدردانی میکنم.
وی با اشاره به دستاوردهای مالی سال ۱۴۰۵ تأکید کرد: با وجود چالشهای اقتصادی، رکورد بودجهای سازمان بهزیستی با رشد چشمگیر محقق شد؛ بهگونهای که سهم اعتبارات قانون حمایت از معلولان از هشت درصد به ۲۴ درصد افزایش یافت که نشاندهنده یک رشد هفت برابری است.
حسینی ادامه داد: همچنین با همراهی نمایندگان مجلس، برای نخستینبار ردیف اعتباری پایدار برای صندوق فرصتهای شغلی پیشبینی شده است و ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز از منابع آزادشده به بودجه سازمان افزوده شده است که بخش مهمی از این دستاوردها، مرهون تعامل سازنده با بدنه کارشناسی و نمایندگان استانها بوده است.
ارائه چهار سناریوی مدیریتی برای دوران سالمندی
سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه ایران در آستانه یکی از بزرگترین تحولات جمعیتی قرار دارد، تصریح کرد: مدیریت این پدیده، نیازمند تغییر رویکرد از مراقبت صرفِ شبانهروزی به سمت مدلهای جامعهمحور است.
کرمان، الگویی موفق در اجرای برنامههای سالمندی
حسینی با استقبال از طرحهای ارائه شده توسط مدیرکل بهزیستی کرمان و تأکید بر موفقیتآمیز بودن برنامههایی نظیر «سلام» و مراکز «مهر و گفتوگو» در شهرستانهای کرمان، سیرجان، رفسنجان و سایر مناطق، اظهار کرد: مدلهای اجرایی در کرمان که با مشارکت شهرداری و استانداری در حال پیادهسازی است، میتواند بهعنوان یک الگوی موفق به سایر استانها تعمیم پیدا کند.
برچسب ها :
لینک کوتاه: https://payamemihankhabar.ir/news/185128
دیدگاه کاربران
مطالب پیشنهادی


در یک روز تاریخی؛ استاندار کرمان با متولیان نوسازی مدارس استان دیدار کرد

در روز عید قربان انجام گرفت؛ نظارت بر کشتار و معاینه بیش از 6 هزار راس دام در کرمان

رشد سرسام آور قیمت قهوه در ایران؛ افزایش 462 درصدی طی یک سال

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تاکید کرد: لزوم ارتقای سطح بهداشت در کشتارگاههای دام استان
