
کرمان در مسیر تحول زیستمحیطی؛ رونمایی از نقشه راه مدیریت مدرن پسماند
مراسم بهرهبرداری از ساختمان اداری جدید سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان و رونمایی از طرح جامع مدیریت پسماند این کلانشهر، با حضور شهردار، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش پیام میهن خبر، محسن تویسرکانی شهردار کرمان امروز سوم خرداد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، بر اهمیت تداوم مسیر خدمترسانی به شهروندان با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.
او با اشاره به اجرای طرح جامع پسماند، آن را گامی راهبردی در همافزایی بینبخشی میان مدیریت شهری و جامعه دانشگاهی خواند.
تویسرکانی با بیان اینکه کرمان جزو نخستین کلانشهرهای کشور در بهروزرسانی طرح جامع پسماند است، اظهار کرد: شناسایی دقیق چالشها و تبیین مسیر درمان صورت گرفته است؛ اکنون اولویت اصلی، عبور از مرحله تئوری و تمرکز جدی بر بخش اجراست.
او با انتقاد از نرخ پایین تفکیک زباله از مبدا در بسیاری از کلانشهرها، بیان کرد: ما نباید به استانداردهای معمول (حدود پنج درصد) بسنده کنیم. هدفگذاری مدیریت شهری کرمان، دستیابی به عملکردی فراتر از میانگین کشوری است تا شهروندان برکات ملموس این طرح را در محیط زندگی خود مشاهده کنند.
کلید طلایی هر شهر در دستان شهردار
به گزارش ایسنا، شهباز حسنپور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه کلید طلایی هر شهر در دست شهردار است، وضعیت کنونی کرمان را یک کارگاه سازندگی توصیف کرد.
وی با اشاره به ضرورت خدمت بیمنت به مردم، از مدیریت شهری درخواست کرد: با بهرهگیری از ظرفیتهای طبیعی و اقلیمی، در راستای خلق ثروت برای مردم گامهای عملیاتی بردارند.
پیگیری فازهای شهرک بازیافت به وسعت ۵۰ هکتار
همچنین، معاون خدمات شهری شهرداری کرمان با تشریح ابعاد فنی طرح جامع پسماند اظهار کرد: این طرح، تمامی مراحل مدیریت پسماند از لحظه تولید در منازل، جمعآوری، پردازش و تفکیک تا تبدیل به انرژی (RDF) و کمپوست را بر اساس آنالیزهای فیزیکی و شیمیایی پسماند شهر کرمان پوشش میدهد.
وی با اشاره به پیگیری فازهای شهرک بازیافت به وسعت ۵۰ هکتار، اظهار کرد: با اجرای کامل این طرح، علاوه بر ساماندهی پسماندها و حذف معضل زبالهگردی، شاهد ارتقای چشمگیر شاخصهای زیستمحیطی در کلانشهر کرمان باشیم.
ساخت ساختمان اداری جدید با زیربنای 250 مترمربع و اعتبار 10 میلیارد تومان
در این مراسم همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان اعلام کرد: ساختمان اداری جدید این سازمان با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان احداث شده است.
در پایان این مراسم، از تلاشهای اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان مجموعه مدیریت پسماند و خدمات شهری در مسیر تحقق این پروژهها قدردانی شد.
او با اشاره به اجرای طرح جامع پسماند، آن را گامی راهبردی در همافزایی بینبخشی میان مدیریت شهری و جامعه دانشگاهی خواند.
تویسرکانی با بیان اینکه کرمان جزو نخستین کلانشهرهای کشور در بهروزرسانی طرح جامع پسماند است، اظهار کرد: شناسایی دقیق چالشها و تبیین مسیر درمان صورت گرفته است؛ اکنون اولویت اصلی، عبور از مرحله تئوری و تمرکز جدی بر بخش اجراست.
او با انتقاد از نرخ پایین تفکیک زباله از مبدا در بسیاری از کلانشهرها، بیان کرد: ما نباید به استانداردهای معمول (حدود پنج درصد) بسنده کنیم. هدفگذاری مدیریت شهری کرمان، دستیابی به عملکردی فراتر از میانگین کشوری است تا شهروندان برکات ملموس این طرح را در محیط زندگی خود مشاهده کنند.
کلید طلایی هر شهر در دستان شهردار
به گزارش ایسنا، شهباز حسنپور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه کلید طلایی هر شهر در دست شهردار است، وضعیت کنونی کرمان را یک کارگاه سازندگی توصیف کرد.
وی با اشاره به ضرورت خدمت بیمنت به مردم، از مدیریت شهری درخواست کرد: با بهرهگیری از ظرفیتهای طبیعی و اقلیمی، در راستای خلق ثروت برای مردم گامهای عملیاتی بردارند.
پیگیری فازهای شهرک بازیافت به وسعت ۵۰ هکتار
همچنین، معاون خدمات شهری شهرداری کرمان با تشریح ابعاد فنی طرح جامع پسماند اظهار کرد: این طرح، تمامی مراحل مدیریت پسماند از لحظه تولید در منازل، جمعآوری، پردازش و تفکیک تا تبدیل به انرژی (RDF) و کمپوست را بر اساس آنالیزهای فیزیکی و شیمیایی پسماند شهر کرمان پوشش میدهد.
وی با اشاره به پیگیری فازهای شهرک بازیافت به وسعت ۵۰ هکتار، اظهار کرد: با اجرای کامل این طرح، علاوه بر ساماندهی پسماندها و حذف معضل زبالهگردی، شاهد ارتقای چشمگیر شاخصهای زیستمحیطی در کلانشهر کرمان باشیم.
ساخت ساختمان اداری جدید با زیربنای 250 مترمربع و اعتبار 10 میلیارد تومان
در این مراسم همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان اعلام کرد: ساختمان اداری جدید این سازمان با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان احداث شده است.
در پایان این مراسم، از تلاشهای اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان مجموعه مدیریت پسماند و خدمات شهری در مسیر تحقق این پروژهها قدردانی شد.
برچسب ها :
لینک کوتاه: https://payamemihankhabar.ir/news/183885
دیدگاه کاربران
مطالب پیشنهادی


استاندار کرمان: کرمان آغازگر تمدن/ هیچ بنای تاریخی نباید بلاتکلیف بماند

بنا به اعلام مدیر کل آموزش و پرورش؛ امتحانات مدارس استان کرمان غیرحضوری شد

نهضت سبز تعلیم در دیار کریمان؛ خداحافظی با مدارس کانکسی

هشدار آلودگی هوا برای شنبه در استان کرمان؛ شهروندان وضعیت فعالیت ادارات را پیگیری کنند
