
حراست از سرمایه های دامی استان با اجرای دقیق برنامه های واکسیناسیون و سم پاشی
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از واکسیناسیون حدود 10میلیون و 500 هزار نوبت سر دام در سال 1404 خبر داد.

به گزارش پیام میهن خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان؛ دکتر محمود زین الدینی ضمن اشاره به شیوع سویه ی جدید بیماری تب برفکی در کشور در سال گذشته، اظهار داشت: به همت مجموعه ی دامپزشکی استان توانستیم این بیماری را در استان کنترل نمائیم تا خسارتی متوجه سرمایه های دامی استان نگردد که این مهم در حمایت از تولید بسیار تاثیرگذار بود و از موفقیت های دامپزشکی استان محسوب می شود.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان همچنین با بیان این که شرایط جنگی را نیز در سال گذشته تجربه کردیم افزود با ذخیره ی مناسب واکسن های دامی و مدیریت بحران هیچ چالشی در روند انجام واکسیناسیون دام ها در استان در سال گذشته وجود نداشت و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و پیش بینی های لازم خدمت رسانی به دامداران بدون وقفه انجام شد.
او بیان کرد: مبارزه و پیشگیری از بروز بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام همواره حائز اهمیت است و در همین راستا از ابتدای سال 1404 تا پایان سال بیش از 65 هزار نوبت سر دام سنگین و بیش از 680 هزار نوبت سر دام سبک و بیش از 16 هزار و پانصد قلاده سگ علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری بروسلوز (تب مالت) و هاری واکسینه شده اند.
وی همچنین افزود: بیش از 286 هزار نوبت سر دام سنگین علیه بیماری های دامی از جمله بیماری تب برفکی و لمپی اسکین و بیش از 9 میلیون و پانصد و ده هزار نوبت سر دام سبک علیه بیماری هایی از جمله آبله، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان واکسینه شده اند.
برچسب ها :
لینک کوتاه: https://payamemihankhabar.ir/news/173258
دیدگاه کاربران
مطالب پیشنهادی


یارانه نقدی فروردین دهکهای یک تا ۳ واریز شد

ورود 154 هزار قطعه بچه ماهی به مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی استان کرمان در سال 1404

مهاجرانی: چکهای برگشتی تا پایان شهریور بدون مشکل کارسازی میشوند

فعالیت مدارس تا پایان فروردین همچنان مجازی است
