پیام میهن خبر1
پنج شنبه24 مهر 1404
Thursday, October 16, 2025

برون‌سپاری خدمات شهرداری کرمان به دفاتر پیشخوان دولت آغاز شد

مراسم برون سپاری خدمات شهرداری کرمان به دفاتر پیشخوان دولت و یا سامانه «کرمان من» با حضور شهردار و مدیران شهری آغاز شد.

برون‌سپاری خدمات شهرداری کرمان به دفاتر پیشخوان دولت آغاز شد
به گزارش پیام میهن خبر و به نقل از کرنا، محسن تویسرکانی شهردار کرمان در این مراسم که با حضور رییس شورای اسلامی شهر کرمان، معاونان برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی و شهرسازی و معماری شهردار، مدیرعامل سازمان «فاوا» و برخی دیگر از مدیران شهری در محل یکی از دفاتر پیشخوان دولت در شهر کرمان برگزار شد، گفت: یکی از رسالت‌هایی که ما در شهرداری کرمان داریم، تکریم ارباب رجوع است و در این راستا قطعا غیرحضوری کردن خدمات و درخواست‌هایی که شهروندان دارند، برای خدمت حداکثری به آنها، می‌تواند موثر باشد و تحول قابل توجهی را در این زمینه ایجاد کند.
او افزود: امروز شاهد رونمایی از بخشی از خدمات شهرداری کرمان در بستر دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی هستیم و این آغاز راهی است که همشهریان عزیز از این به بعد، درخواست‌های خودشان را به شکل الکترونیکی به شهرداری ارایه کنند و نیاز به حضور در مناطق پنجگانه شهری نداشته باشند.
تویسرکانی گفت:‌ از این به بعد درخواست‌های مربوط به شهرسازی و عموم درخواست‌هایی که در رابطه با پروانه ساخت، عدم خلاف، پایانکار، یا بازدیدها و از این نوع است، در دفاتر پیشخوان دولت و یا سامانه «کرمان من» انجام خواهد شد، که خوشبختانه در این مورد با استقبال دلگرم کننده‌ای از سوی مردم هم مواجه بوده‌ایم.
شهردار کرمان، با عذرخواهی از گروهی از شهروندان که با اجرای این پروژه ممکن است با چالش‌هایی مواجه شوند، گفت: اما بدون تردید برکت خدمات غیرحضوری بسیار بیشتر از آن است که ما تصور می‌کنیم و مجبور به عبور از این گذر هستیم.
او گفت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم قریب 1000 درخواست در این بستر ثبت شده است، که در واقعیت یعنی از آمار 1000 سفر درون‌شهری و 1000 مراجعه کننده به شهرداری، کم شده است و این آمار نمونه‌ای از مزایای این طرح است و امیدواریم با همکاری و همراهی شهروندان محترم و همه مراجعان به شهرداری کرمان، بتوانیم در آینده نزدیک، کلیه درخواست‌ها و اقدامات شهرداری را که مورد مطالبه شهروندان است، به شکل غیرحضوری ارایه کنیم.
شهردار کرمان، یکی از برکات این کار را تکریم ارباب رجوع دانست و گفت: دیگر قرار نیست شهروندان به خاطر یک درخواست ابتدایی به شهرداری مراجعه کنند و در مصرف کاغذ و سایر هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. ازدحام در راهروهای شهرداری کم می‌شود و ارباب رجوعان هم به مشقت و زحمت نمی‌افتند و همکاران شهرداری هم دیگر دچار سختی مضاعف نیستد. شفاف شدن و جلوگیری از برخی سوءجریانات و نیز، خدمات‌دهی در ساعات غیراداری در دفاتر پیشخوان نیز از دیگر مزایای این طرح است.
تویسرکانی افزود: الکترونیکی شدن فرایندها باعث می‌شود سوءجریانات احتمالی هم به حداقل برسد. چرا که عدم مراجعه حضوری، باعث می‌شود شهروند و کارمند از هم خبر نداشته باشند و کاربر مشخص نباشد و ما حتما باید به سمتی برویم تمام که خدمات شهرداری به صورت غیرحضوری انجام شوند.
 
برچسب ها :

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما ثبت شد

مطالب پیشنهادی