پیام میهن خبر1
دوشنبه1 تير 1405
Monday, June 22, 2026

افتتاح نخستین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در کرمان/ ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید خودروی برقی

با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، نخستین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در مجاورت ساختمان شهرداری مرکزی کرمان افتتاح شد.

افتتاح نخستین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در کرمان/ ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید خودروی برقی
با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، نخستین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در مجاورت ساختمان شهرداری مرکزی کرمان افتتاح شد.
به گزارش پیام میهن خبر، محسن تویسرکانی در این مراسم اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در کرمان هستیم که اولین ایستگاه استان و سیزدهمین جایگاه با ۶۰ کیلووات توان در کشور است.
اعتبار 100 میلیارد ریالی برای راه‌اندازی ایستگاه شارژ خودروهای برقی
شهردار کرمان با اشاره به اینکه این ایستگاه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده، افزود: با توجه به اینکه زمان شارژ خودروهای برقی حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد، محیط اطراف این ایستگاه باید جامع و شامل فضای استراحت و کافی شاپ باشد تا رانندگان بتوانند استفاده کنند.
وی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های حوزه زیست محیطی به ویژه در دستگاه‌های خدمات‌رسان، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.
تویسرکانی بیان کرد: از سوی دیگر تعدادی خودروی برقی در کرمان وجود دارد که از برق خانگی استفاده می‌کردند که هزینه مضاعف برای برق خانگی داشت و الگوی مناسب مصرف رعایت نمی‌شد. بنابراین شهرداری پیشگام شد و این ایستگاه را راه‌اندازی کرد که روزانه به طور متوسط به ۱۰ خودرو خدمات‌ می‌دهد.
شهردار کرمان از مردم دعوت کرد که به خودروهای برقی رو بیاورند و در ادامه گفت: از سرمایه‌گذاری برای ایجاد ایستگاه شارژ این خودروها نیز استقبال می‌کنیم و شهرداری مکان‌های مناسب را در اختیار خواهد گذاشت.
استفاده 10 خودروی برقی در شهرداری
وی در پایان همچنین یادآور شد که شهرداری کرمان پیش از این پنج خودروی برقی و اخیرا نیز پنج خودروی برقی خریداری کرده است.
لزوم ورود خودروسازان برای ساخت خودروهای برقی
در این مراسم علی‌اصغر ذاکری معاون عمرانی استاندار کرمان هم پیشنهاد داد در پیاده‌روهایی که عریض هستند، با همکاری شهرداری کرمان و بخش خصوصی چند پمپ بنزین حاشیه‌ای ایجاد شود تا هم شلوغی صف‌های پمپ بنزین کاهش یافته و هم آرامشی برای رانندگان ایجاد شود.
وی افزود: سرمایه‌گذاران آماده ورود به این حوزه هستند و شهرداری باید فضا را فراهم بکند.
ذاکری در پایان سخنانش بیان کرد: خودروسازان باید به سمت ساخت خودروهای برقی و رفع آلودگی‌ها بروند.

 
برچسب ها :

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما ثبت شد

مطالب پیشنهادی