
بر فراز دکلها، در دل خطر؛ قدردانی از مردان بیادعای پایداری برق کرمان
در مراسم تجلیل از سیمبانان و دکلبانان برق منطقهای کرمان، مدیران صنعت برق از نقش حیاتی این نیروهای خط مقدم پایداری شبکه گفتند؛ مردانی که در سختترین طوفانها و دشوارترین عملیاتها، بیصدا اما استوار، امنیت روشنایی خانهها را حفظ میکنند.

به گزارش پیام میهن خبر؛حمیدرضا حبیبی، مدیرعامل برق منطقهای کرمان شنبه ۲۹ فروردین در مراسم تجلیل از سیمبانان و دکلبانان صنعت برق استان کرمان با بیان اینکه کار سیمبانی نه یک فعالیت صرفا فنی و مهندسی و نه یک کار ساده خدماتی است، اظهار کرد: کار نیروهای عملیاتی آمیخته با مدیریت، تدبیر، هنر و خطر است و گروههای چهار نفره در سختترین شرایط، عملیات پیچیده را با هماهنگی مثالزدنی به انجام میرسانند.
وی با تأکید بر اینکه ایمنی باید سرلوحه تمامی فعالیتهای عملیاتی باشد، افزود: هیچ کاری نباید آغاز شود مگر اینکه شرایط ایمن آن فراهم شده باشد.
به گفته حبیبی، هر بار که چراغی روشن میشود و مردم خدمات صنعت برق را دریافت میکنند، تلاش نیروهای عملیاتی نزد خداوند محفوظ است، حتی اگر مردم از سختی کار آنان آگاه نباشند.
وی با اشاره به بازخورد مثبت نمایش تصاویر و کلیپهای مربوط به سیمبانان در برنامههای مختلف گفت: بسیاری از مردم تا زمانی که صحنههای واقعی کار روی دکلها را نبینند، درکی از دشواری این فعالیتها پیدا نمیکنند.
مدیرعامل برق منطقهای استان کرمان همچنین بر لزوم توجه بیشتر به خانواده نیروهای عملیاتی تأکید کرد و افزود: اعزامهای ناگهانی، تماسهای اضطراری و بازگشت از مأموریتهای سخت باعث میشود خانوادهها با شرایطی خاص مواجه شوند و باید این واقعیت برای آنان توضیح داده شود تا همراهی بهتر شکل بگیرد.
وی گفت: همکاران عملیاتی تنها یک ستاره کمتر از نیروهای نظامی دارند اما در بسیاری از موارد در شرایط مشابه و حتی سختتر فعالیت میکنند، بدون اینکه خانوادهها یا جامعه از جزئیات آن مطلع باشند.
لزوم استفاده سیم بانان از تجهیزات با استانداردهای روز دنیا
رشیدی، مدیرعامل شرکت بوتیا نیرو، در تشریح گستردگی شبکه برق کرمان گفت: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور ۸۷۵۶ کیلومتر مدار خط، حدود ۱۵ هزار دکل فلزی و بیش از ۹۲۰۰ دکل سیمانی دارد.
وی با بیان اینکه گستره خطوط انتقال برق در استان معادل تقریباً یکپنجم دور کره زمین است، اظهار کرد: بخش زیادی از این دکلها در مناطق کوهستانی قرار دارد و دسترسی به آنها تنها با پیادهروی طولانی یا در صورت امکان با هلیکوپتر انجام میشود.
رشیدی با اشاره به نقش نیروهای عملیاتی در حوادث طبیعی همچون سیل، طوفان و زلزله گفت: سیمبانان اولین گروههایی هستند که وارد میدان میشوند و در بدترین شرایط آبوهوایی برای حفظ روشنایی استان تلاش میکنند.
وی از تأمین تجهیزات ایمنی مطابق آخرین استانداردها و پوشش بیمه عمر و حادثه برای کارکنان خبر داد و بر لزوم استفاده صحیح از این تجهیزات تأکید کرد.
این مراسم با قدردانی از سیمبانان و دکلبانان استان کرمان به پایان رسید.
برچسب ها :
لینک کوتاه: https://payamemihankhabar.ir/news/173530
دیدگاه کاربران
مطالب پیشنهادی


معاون عمرانی استاندار کرمان اعلام کرد: موافقت با راهاندازی شهرک صنعتی کاشی و سرامیک انار جهت توسعه اقتصادی و جذب سرمایهگذاری

استاندار کرمان: خاتون بم قطعاً در لیگ برتر بانوان فوتبال حضور خواهد داشت

شتاب تازه در توسعه راههای کرمان؛ ساخت باند دوم محور زرند-سیریز-بافق وارد مرحله جدید شد

سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اعلام کرد؛ ممنوعیت فعالیت کودکستانها تا اطلاع ثانوی
