
طرح مدیریت مصرف برق در صنعت، کشاورزی و منازل کلید خورد
معاون وزیر نیرو از اجرای برنامههای ویژه برای عبور از اوج بار مصرف برق خبر داد.

به گزارش پیام میهن خبر؛ جزئیات این طرح برای بخشهای مختلف به شرح زیر است:
صنایع بزرگ: موظف به تأمین برق مازاد از طریق تابلوهای آزاد، سبز یا گواهی صرفهجویی هستند.
صنایع متوسط: از هفته آینده روز تعطیل این صنایع از «جمعه» به یکی از «روزهای هفته» جابهجا میشود.
کشاورزان: در صورت ۵ ساعت همکاری در مدیریت مصرف، بقیه ساعات روز را از برق رایگان بهرهمند میشوند.
ساعت کاری ۸ تا ۱۴ است؛ اما از ساعت ۱۳ باید وسایل سرمایشی خاموش و مصرف ۷۰ درصد کاهش یابد.
تجاری و اصناف: مراکز خرید باید در ساعات اوج از مولدهای برق استفاده کرده و دمای محیط را تنظیم کنند.
مشترکان خانگی: ۱۰ درصد کاهش مصرف برابر است با ۳۰ درصد پاداش در قبض برق؛ اما برای پرمصرفها تعرفه بهصورت پلکانی و سنگین محاسبه میشود.
صنایع بزرگ: موظف به تأمین برق مازاد از طریق تابلوهای آزاد، سبز یا گواهی صرفهجویی هستند.
صنایع متوسط: از هفته آینده روز تعطیل این صنایع از «جمعه» به یکی از «روزهای هفته» جابهجا میشود.
کشاورزان: در صورت ۵ ساعت همکاری در مدیریت مصرف، بقیه ساعات روز را از برق رایگان بهرهمند میشوند.
ساعت کاری ۸ تا ۱۴ است؛ اما از ساعت ۱۳ باید وسایل سرمایشی خاموش و مصرف ۷۰ درصد کاهش یابد.
تجاری و اصناف: مراکز خرید باید در ساعات اوج از مولدهای برق استفاده کرده و دمای محیط را تنظیم کنند.
مشترکان خانگی: ۱۰ درصد کاهش مصرف برابر است با ۳۰ درصد پاداش در قبض برق؛ اما برای پرمصرفها تعرفه بهصورت پلکانی و سنگین محاسبه میشود.
برچسب ها :
لینک کوتاه: https://payamemihankhabar.ir/news/179189
دیدگاه کاربران
مطالب پیشنهادی


قیمت شکر افزایش یافت

در سالهای اخیر انجام شد؛ خریداری و توزیع 50 دست تجهیزات تخصصی امداد و نجات در استان کرمان

گهرحدید فینالیست جام رمضان شد

هشدار درباره حجامتهای خودسرانه در فصل بهار؛ وزارت بهداشت: حجامت باید زیر نظر پزشک انجام شود/حجامت برای همه مناسب نیست
