پیام میهن خبر1
دوشنبه1 تير 1405
Monday, June 22, 2026

طرح مدیریت مصرف برق در صنعت، کشاورزی و منازل کلید خورد

معاون وزیر نیرو از اجرای برنامه‌های ویژه برای عبور از اوج بار مصرف برق خبر داد.

طرح مدیریت مصرف برق در صنعت، کشاورزی و منازل کلید خورد
 به گزارش پیام میهن خبر؛ جزئیات این طرح برای بخش‌های مختلف به شرح زیر است:
 صنایع بزرگ: موظف به تأمین برق مازاد از طریق تابلوهای آزاد، سبز یا گواهی صرفه‌جویی هستند.
 صنایع متوسط: از هفته آینده روز تعطیل این صنایع از «جمعه» به یکی از «روزهای هفته» جابه‌جا می‌شود.
 کشاورزان: در صورت ۵ ساعت همکاری در مدیریت مصرف، بقیه ساعات روز را از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند.
ساعت کاری ۸ تا ۱۴ است؛ اما از ساعت ۱۳ باید وسایل سرمایشی خاموش و مصرف ۷۰ درصد کاهش یابد.
 تجاری و اصناف: مراکز خرید باید در ساعات اوج از مولدهای برق استفاده کرده و دمای محیط را تنظیم کنند.
 مشترکان خانگی: ۱۰ درصد کاهش مصرف برابر است با ۳۰ درصد پاداش در قبض برق؛ اما برای پرمصرف‌ها تعرفه به‌صورت پلکانی و سنگین محاسبه می‌شود.
 
برچسب ها :

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما ثبت شد

مطالب پیشنهادی