
ورود 154 هزار قطعه بچه ماهی به مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی استان کرمان در سال 1404
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمان از پاک بودن 17 مزرعه تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی استان از بیماری های اخطارکردنی ماهی قزل آلا در سال 1404 خبر داد.

به گزارش پیام میهن خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر نجمه حاجی علیزاده افزود: در سال 1404 جهت پایش و مراقبت از بیماری های اخطارکردنی ماهی قزل آلا از جمله VHS،IHN،IPN از 140 قطعه بچه ماهی نمونه برداری انجام گرفت که به منظور انجام آزمایشات لازم به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال گردید که خوشبختانه هیچ مورد مثبتی در استان مشاهده نشد.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه از مرکز تکثیر وپرورش آرتمیای موجود در استان نیز به صورت فصلی نمونه برداری انجام و جهت انجام آزمایشات لازم به مرکز تشخیص بیماری های میگو در استان بوشهر ارسال شده است اظهار داشت که از نظر بیماری لکه سفید میگو نیز مورد مثبتی در این مرکز مشاهده نشد.
وی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه بخش اعظمی از خوراک میگو نیز در استان های ساحلی توسط همین مرکز تامین می گردد لذا پاک بودن این مرکز از هر بیماری بسیار حائز اهمیت است و تمامی مراقبت ها و پایش های لازم در این مرکز انجام شد تا خدشه ای به تولید کشور در این حوزه وارد نشود.
در پایان رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان دامپزشکی استان به تحت مراقبت و پایش بودن 4 مزرعه پرورش ماهیان گرمابی و یک مزرعه پرورش خاویاری نیز اشاره کرد.
برچسب ها :
لینک کوتاه: https://payamemihankhabar.ir/news/173181
دیدگاه کاربران
مطالب پیشنهادی


مهاجرانی: چکهای برگشتی تا پایان شهریور بدون مشکل کارسازی میشوند

فعالیت مدارس تا پایان فروردین همچنان مجازی است

برگزاری بیش از هزار کلاس آموزشی برای ۲۱ هزار بهره بردار

شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد؛ افزایش ۶۵ درصدی میانگین بارشهای کشور/ کمآبی در برخی استانها ادامه دارد
