
پل شهدای اقتدار به ایستگاه افتتاح نزدیک شد؛ وعده بهرهبرداری تا مرداد
پروژه ساخت پُل شهدای اقتدار واقع در سهراهی سیلوی شهر کرمان که قرار بود نوروز امسال به بهرهبرداری برسد هنوز به اتمام نرسیده است. بنا به گفته سخنگوی شهرداری کرمان، شرایط جنگی کشور سرعت اجرای این پروژه را کاهش داد اما پیشبینی میشود که حداکثر تا مردادماه امسال این روگذر به بهرهبرداری برسد.

به گزارش پیام میهن خبر و به نقل از ایرنا؛ ساخت این تقاطع غیرهمسطح خردادماه سال ۱۴۰۴ در محل کارگاه پیمانکار آغاز شد و از مهرماه همان سال، عملیات اجرایی در محل سهراهی سیلو کلید خورد.
در حالی که از همان شروع این پروژه بارها وعده داده شده بود که در کمتر از یک سال به پایان میرسد، این اتفاق نیفتاد. نوروز ۱۴۰۵ یکی از زمانهایی بود که شهرداری برای بهرهبرداری از این پل اعلام میکرد.
پس از آنکه وعده بهرهبرداری از این روگذر در نوروز امسال محقق نشد، معاون حملونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان گفت که این پروژه تا تیرماه تمام میشود.
محمدرضا یحییزاده در بخشی از اظهارات خود در گفتوگویی که با ایرنا داشت، دلیل تاخیر در اجرای این پروژه را چالشهایی از جمله وجود معارض تاسیسات شهری دانست و با بیان اینکه محل عبور بسیاری از تاسیسات شهری را حتی خود نهادهای متولی هم نمیدانستند و همین شرایط، یکی از عوامل تاخیر در پروژه است که بسیار هم تاثیرگذار بود، افزود: «مسائلی مانند اعتراضات و اغتشاشات دیماه و جنگ رمضان نیز بر پیشرفت پروژه تاثیر گذاشت به ویژه اینکه محل ساخت این تقاطع غیرهمسطح در نزدیکی یک مقر نظامی است و هر لحظه امکان حمله به آن و آسیب به نیروها و پرسنل فعال در پروژه وجود داشت. به همین دلیل، در اسفندماه به دلیل جنگ تحمیلی تقریبا پروژه تعطیل بود.«
وی خاطرنشان کرد: «در دیماه هم بهدلیل شرایطی که وجود داشت احتمال این را میدادیم اغتشاشگران به پروژه حمله کنند و به همین دلیل، عملیات اجرایی آن در مقطعی متوقف شد.»
معاون حملونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان در آن گفتوگو با بیان اینکه پیمانکار قول داده که همه تلاش خود را خواهد کرد تا تاخیرهای ۲، سه ماهه را جبران کند و تا اوایل تیرماه سال جاری پروژه را تحویل دهد، تاکید کرد: «اگر مشکل خاصی پیش نیاید و شرایط جنگی نشود، تقاطع غیرهمسطح شهدای اقتدار در همین موعد به بهرهبرداری برسد.«
هفته نخست تیرماه را پشت سر میگذاریم اما همچنان خبری از برگزاری مراسم افتتاح این پل نیست. در تازهترین وعده، سخنگوی شهرداری کرمان زمان بهرهبرداری از پل شهدای اقتدار را تا مردادماه امسال اعلام کرد.
روحالله نقیزاده در نخستین نشست خبری در مسئولیت سخنگویی شهرداری کرمان که آخرین چهارشنبه خردادماه برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار ایرنا که این پل چه زمانی تکمیل میشود؟ گفت: سگمنتگذاری تقاطع غیرهمسطح شهدای اقتدار در سهراهی سیلو تمام شده و مراحل پایانی را طی میکند. قرار بود پروژه زودتر از این افتتاح شود ولی به دلیل شرایط جنگی کشور، سرعت اجرای آن کاهش پیدا کرد اما حداکثر تا ۲ ماه دیگر آماده بهرهبرداری خواهد بود.
اکنون باید دید وعده تازه مدیران شهری برای بهرهبرداری تا مردادماه محقق میشود یا این پروژه بار دیگر با تاخیر و تغییر در زمانبندی مواجه خواهد شد.
سخنگوی شهرداری کرمان همچنین در این نشست خبری، در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت اجرای پل شهدای خلبان در بلوار هوانیروز شهر کرمان نیز گفت: پروژه شهدای خلبان سالها بر زمین مانده بود و تاکنون چهار فاز آن به بهرهبرداری رسیده است.
نقیزاده افزود: یک فاز از این پل، در ایام جنگ رمضان و بدون مراسم افتتاح، مورد بهرهبرداری قرار گرفته است.
در حالی که از همان شروع این پروژه بارها وعده داده شده بود که در کمتر از یک سال به پایان میرسد، این اتفاق نیفتاد. نوروز ۱۴۰۵ یکی از زمانهایی بود که شهرداری برای بهرهبرداری از این پل اعلام میکرد.
پس از آنکه وعده بهرهبرداری از این روگذر در نوروز امسال محقق نشد، معاون حملونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان گفت که این پروژه تا تیرماه تمام میشود.
محمدرضا یحییزاده در بخشی از اظهارات خود در گفتوگویی که با ایرنا داشت، دلیل تاخیر در اجرای این پروژه را چالشهایی از جمله وجود معارض تاسیسات شهری دانست و با بیان اینکه محل عبور بسیاری از تاسیسات شهری را حتی خود نهادهای متولی هم نمیدانستند و همین شرایط، یکی از عوامل تاخیر در پروژه است که بسیار هم تاثیرگذار بود، افزود: «مسائلی مانند اعتراضات و اغتشاشات دیماه و جنگ رمضان نیز بر پیشرفت پروژه تاثیر گذاشت به ویژه اینکه محل ساخت این تقاطع غیرهمسطح در نزدیکی یک مقر نظامی است و هر لحظه امکان حمله به آن و آسیب به نیروها و پرسنل فعال در پروژه وجود داشت. به همین دلیل، در اسفندماه به دلیل جنگ تحمیلی تقریبا پروژه تعطیل بود.«
وی خاطرنشان کرد: «در دیماه هم بهدلیل شرایطی که وجود داشت احتمال این را میدادیم اغتشاشگران به پروژه حمله کنند و به همین دلیل، عملیات اجرایی آن در مقطعی متوقف شد.»
معاون حملونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان در آن گفتوگو با بیان اینکه پیمانکار قول داده که همه تلاش خود را خواهد کرد تا تاخیرهای ۲، سه ماهه را جبران کند و تا اوایل تیرماه سال جاری پروژه را تحویل دهد، تاکید کرد: «اگر مشکل خاصی پیش نیاید و شرایط جنگی نشود، تقاطع غیرهمسطح شهدای اقتدار در همین موعد به بهرهبرداری برسد.«
هفته نخست تیرماه را پشت سر میگذاریم اما همچنان خبری از برگزاری مراسم افتتاح این پل نیست. در تازهترین وعده، سخنگوی شهرداری کرمان زمان بهرهبرداری از پل شهدای اقتدار را تا مردادماه امسال اعلام کرد.
روحالله نقیزاده در نخستین نشست خبری در مسئولیت سخنگویی شهرداری کرمان که آخرین چهارشنبه خردادماه برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار ایرنا که این پل چه زمانی تکمیل میشود؟ گفت: سگمنتگذاری تقاطع غیرهمسطح شهدای اقتدار در سهراهی سیلو تمام شده و مراحل پایانی را طی میکند. قرار بود پروژه زودتر از این افتتاح شود ولی به دلیل شرایط جنگی کشور، سرعت اجرای آن کاهش پیدا کرد اما حداکثر تا ۲ ماه دیگر آماده بهرهبرداری خواهد بود.
اکنون باید دید وعده تازه مدیران شهری برای بهرهبرداری تا مردادماه محقق میشود یا این پروژه بار دیگر با تاخیر و تغییر در زمانبندی مواجه خواهد شد.
سخنگوی شهرداری کرمان همچنین در این نشست خبری، در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت اجرای پل شهدای خلبان در بلوار هوانیروز شهر کرمان نیز گفت: پروژه شهدای خلبان سالها بر زمین مانده بود و تاکنون چهار فاز آن به بهرهبرداری رسیده است.
نقیزاده افزود: یک فاز از این پل، در ایام جنگ رمضان و بدون مراسم افتتاح، مورد بهرهبرداری قرار گرفته است.
برچسب ها : پل شهدای اقتدار
لینک کوتاه: https://payamemihankhabar.ir/news/186693
دیدگاه کاربران
مطالب پیشنهادی


حماسه جوانان هلال احمر در کرمان؛ ۴.۴ میلیون نفر زیر چتر خدمت

روایت یک افتخار بزرگ؛ کرمان، صدرنشین دقت در بازار برق کشور

به دنبال حمایت تیم ملی فوتبال ایران؛ فعالیت ادارات کرمان در روز شنبه با دو ساعت تأخیر آغاز می شود

یک دعوت، یک قرار؛ مدیر روابطعمومی برق منطقه ای از اهالی کرمان خواست دمای آسایش را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند
