
گام نخست اشتغال معلولان؛ صندوق حمایت از توانمندان راه اندازی می شود
رییس سازمان بهزیستی کشور از راهاندازی صندوق حمایت و توانمندسازی فرصتهای شغلی افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: این صندوق با هدف توسعه اشتغال و حمایت از طرحهای نوآورانه افراد دارای معلولیت ایجاد شده و میتواند پشتوانهای برای گسترش فعالیتهای تخصصی در این حوزه باشد.

به گزارش پیام میهن خبر،سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از مرکز تخصصی «نگاه مهر آفتاب»، ضمن تحسین الگوهای موفق مردمی در توانمندسازی نابینایان، بر عزم جدی این سازمان برای حمایت از توسعه فعالیتهای تخصصی تأکید کرد.
رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: این رویکرد، در کنار همافزایی با ظرفیتهای خیرخواهانه و مردمی استان کرمان، نشاندهنده راهبرد جدید سازمان بهزیستی برای تقویت زیستبوم مشارکتهای اجتماعی و پیوند میان اقدامات میدانی با حمایتهای علمی و ساختاری است.
وی اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد یادگیری انسان از طریق بینایی شکل میگیرد و از این رو توجه به حوزه بینایی، نابینایی و پیشگیری از آسیبهای بینایی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با اشاره به سه محور اصلی فعالیتهای مرکز «نگاه مهر آفتاب» شامل ارتقای کیفیت زندگی، پیشگیری از نابینایی و فرهنگسازی اجتماعی افزود: این مجموعه توانسته است با بهرهگیری از استانداردهای مناسب در حوزه فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و فرآیندهای اجرایی، الگویی موفق برای ارائه خدمات تخصصی به افراد دارای آسیب بینایی ایجاد کند.
وی با تأکید بر اینکه کیفیت زندگی افراد دارای آسیب بینایی بر سه رکن آموزش، مهارتآموزی و اشتغال استوار است، گفت: سازمان بهزیستی آمادگی دارد در هر سه حوزه از فعالیتهای این مرکز حمایت کند و زمینه توسعه فرصتهای شغلی برای نابینایان و کمبینایان را گسترش دهد.
حسینی همچنین به دستاوردهای کشور در حوزه پیشگیری از نابینایی اشاره کرد و گفت: ایران با اجرای برنامههای گسترده غربالگری توانسته نرخ تنبلی چشم را از میانگین ۳.۵ درصد جهانی به ۱.۵ درصد کاهش دهد و تاکنون صدها هزار کودک از خطر نابینایی و کمبینایی نجات پیدا کردهاند.
وی با تأکید بر ضرورت تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت اظهار کرد: رویکردهای جدید بر داراییمحوری استوار است، نه کمبودمحوری. افراد نابینا و کمبینا دارای توانمندیها و ظرفیتهای ارزشمندی هستند که در صورت شناسایی و حمایت، میتوانند نقش مؤثری در اقتصاد دیجیتال، اقتصاد مراقبتی و سایر عرصههای اجتماعی ایفا کنند.
رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین بر نقش تشکلهای مردمی و خیریهها در توسعه خدمات اجتماعی تأکید کرد و گفت: راهبرد سازمان بهزیستی حرکت در کنار مردم و تقویت زیستبوم مشارکتهای اجتماعی است.
وی ادامه داد:توسعه موضوعی، جغرافیایی و قشری فعالیتهای خیرخواهانه از اولویتهای سازمان به شمار میرود.
وی با قدردانی از مدیران، خیران و فعالان مرکز «نگاه مهر آفتاب» اظهار کرد: الگوهای موفقی از این دست باید شناسایی، حمایت و در سراسر کشور ترویج شوند تا زمینه ارتقای کیفیت زندگی و افزایش مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت بیش از پیش فراهم است.
نگاه سلامت اجتماعی در کرمان فراتر از ساختار اداری بهزیستی است
مدیرکل بهزیستی استان کرمان، نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت ارزشمند مؤسسات خیریه و فعالان اجتماعی استان گفت: استان کرمان از جمله استانهایی است که نگاه به سلامت اجتماعی در آن فراتر از چارچوبهای اداری سازمان بهزیستی تعریف شده است.
علیرضا وحیدزاده افزود: در استان کرمان افراد، گروهها و مؤسساتی فعالیت میکنند که با دغدغهمندی و دلسوزی، در مسیر ایجاد زیرساختهای اجتماعی گام برداشتهاند و در بسیاری از موارد با اتکا به توان مالی و مادی خود، ظرفیتهای مهمی را برای حمایت از جامعه هدف فراهم کردهاند.
وی با اشاره به بازدیدهای رییس سازمان بهزیستی کشور از مراکز و مؤسسات فعال در استان اظهار کرد: همانگونه که دکتر سید جواد حسینی در سفر پیشین و سفر اخیر خود مشاهده کردند، بخش قابل توجهی از این ظرفیتها حاصل همت، جسارت و نگرانی اجتماعی خیران و فعالانی است که مسائل اجتماعی استان را دغدغه خود میدانند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تأکید بر اهمیت پیوند میان فعالیتهای میدانی و حمایتهای تخصصی افزود: در حوزه اجتماعی، زمانی اقدامات اثربخشتر خواهد بود که فعالیتهای عملی و مردمی، تکیهگاه علمی و حمایتی مناسبی داشته باشد تا فعالان این عرصه بتوانند با اطمینان بیشتری مسیر خدمترسانی را ادامه دهند.
رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: این رویکرد، در کنار همافزایی با ظرفیتهای خیرخواهانه و مردمی استان کرمان، نشاندهنده راهبرد جدید سازمان بهزیستی برای تقویت زیستبوم مشارکتهای اجتماعی و پیوند میان اقدامات میدانی با حمایتهای علمی و ساختاری است.
وی اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد یادگیری انسان از طریق بینایی شکل میگیرد و از این رو توجه به حوزه بینایی، نابینایی و پیشگیری از آسیبهای بینایی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با اشاره به سه محور اصلی فعالیتهای مرکز «نگاه مهر آفتاب» شامل ارتقای کیفیت زندگی، پیشگیری از نابینایی و فرهنگسازی اجتماعی افزود: این مجموعه توانسته است با بهرهگیری از استانداردهای مناسب در حوزه فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و فرآیندهای اجرایی، الگویی موفق برای ارائه خدمات تخصصی به افراد دارای آسیب بینایی ایجاد کند.
وی با تأکید بر اینکه کیفیت زندگی افراد دارای آسیب بینایی بر سه رکن آموزش، مهارتآموزی و اشتغال استوار است، گفت: سازمان بهزیستی آمادگی دارد در هر سه حوزه از فعالیتهای این مرکز حمایت کند و زمینه توسعه فرصتهای شغلی برای نابینایان و کمبینایان را گسترش دهد.
حسینی همچنین به دستاوردهای کشور در حوزه پیشگیری از نابینایی اشاره کرد و گفت: ایران با اجرای برنامههای گسترده غربالگری توانسته نرخ تنبلی چشم را از میانگین ۳.۵ درصد جهانی به ۱.۵ درصد کاهش دهد و تاکنون صدها هزار کودک از خطر نابینایی و کمبینایی نجات پیدا کردهاند.
وی با تأکید بر ضرورت تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت اظهار کرد: رویکردهای جدید بر داراییمحوری استوار است، نه کمبودمحوری. افراد نابینا و کمبینا دارای توانمندیها و ظرفیتهای ارزشمندی هستند که در صورت شناسایی و حمایت، میتوانند نقش مؤثری در اقتصاد دیجیتال، اقتصاد مراقبتی و سایر عرصههای اجتماعی ایفا کنند.
رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین بر نقش تشکلهای مردمی و خیریهها در توسعه خدمات اجتماعی تأکید کرد و گفت: راهبرد سازمان بهزیستی حرکت در کنار مردم و تقویت زیستبوم مشارکتهای اجتماعی است.
وی ادامه داد:توسعه موضوعی، جغرافیایی و قشری فعالیتهای خیرخواهانه از اولویتهای سازمان به شمار میرود.
وی با قدردانی از مدیران، خیران و فعالان مرکز «نگاه مهر آفتاب» اظهار کرد: الگوهای موفقی از این دست باید شناسایی، حمایت و در سراسر کشور ترویج شوند تا زمینه ارتقای کیفیت زندگی و افزایش مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت بیش از پیش فراهم است.
نگاه سلامت اجتماعی در کرمان فراتر از ساختار اداری بهزیستی است
مدیرکل بهزیستی استان کرمان، نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت ارزشمند مؤسسات خیریه و فعالان اجتماعی استان گفت: استان کرمان از جمله استانهایی است که نگاه به سلامت اجتماعی در آن فراتر از چارچوبهای اداری سازمان بهزیستی تعریف شده است.
علیرضا وحیدزاده افزود: در استان کرمان افراد، گروهها و مؤسساتی فعالیت میکنند که با دغدغهمندی و دلسوزی، در مسیر ایجاد زیرساختهای اجتماعی گام برداشتهاند و در بسیاری از موارد با اتکا به توان مالی و مادی خود، ظرفیتهای مهمی را برای حمایت از جامعه هدف فراهم کردهاند.
وی با اشاره به بازدیدهای رییس سازمان بهزیستی کشور از مراکز و مؤسسات فعال در استان اظهار کرد: همانگونه که دکتر سید جواد حسینی در سفر پیشین و سفر اخیر خود مشاهده کردند، بخش قابل توجهی از این ظرفیتها حاصل همت، جسارت و نگرانی اجتماعی خیران و فعالانی است که مسائل اجتماعی استان را دغدغه خود میدانند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تأکید بر اهمیت پیوند میان فعالیتهای میدانی و حمایتهای تخصصی افزود: در حوزه اجتماعی، زمانی اقدامات اثربخشتر خواهد بود که فعالیتهای عملی و مردمی، تکیهگاه علمی و حمایتی مناسبی داشته باشد تا فعالان این عرصه بتوانند با اطمینان بیشتری مسیر خدمترسانی را ادامه دهند.
برچسب ها :
لینک کوتاه: https://payamemihankhabar.ir/news/185129
دیدگاه کاربران
مطالب پیشنهادی


گام نخست اشتغال معلولان؛ صندوق حمایت از توانمندان راه اندازی می شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد: بهارِ کرامت در انتظار سالمندان کرمانی

در یک روز تاریخی؛ استاندار کرمان با متولیان نوسازی مدارس استان دیدار کرد

در روز عید قربان انجام گرفت؛ نظارت بر کشتار و معاینه بیش از 6 هزار راس دام در کرمان
