
با حضور معاون وزیر راه؛ ۱۷ کیلومتر از باند دوم محور کرمان–بافت افتتاح شد
️آیین افتتاح و بهرهبرداری از ۱۷ کیلومتر باند دوم محور کرمان–بافت با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش پیام میهن خبر و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاعرسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان امروز چهارشنبه ۲۷ خردادماه سال ۱۴۰۵ با حضور هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، محمدعلی طالبی استاندار کرمان، نماینده مردم ابر در مجلس شورای اسلامی، علی حاجیزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، مژگان تاجالدینی فرماندار شهرستان بافت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ۱۷ کیلومتر از محور کرمان - بافت افتتاح و به بهرهبرداری رسید.
️در این مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از اجرای حدود ۸ هزار میلیارد تومان پروژه راهسازی در استان کرمان خبر داد و گفت: در صورت اخذ مجوزهای لازم، عملیات اجرایی حدود ۸ هزار میلیارد تومان پروژه جدید در حوزه بزرگراههای استان نیز آغاز خواهد شد.
️وی با اشاره به اهمیت تکمیل این محور گفت: این مسیر یکی از محورهای استراتژیک استان کرمان است که نقش مهمی در توسعه ترانزیت و حملونقل منطقه ایفا میکند.
️ بازوند از مجموعه راه و شهرسازی استان کرمان در خصوص اقدامات انجام گرفته در راستای تکمیل باند دوم محور کرمان-بافت تقدیر و تشکر کرد.
️در این مراسم استاندار کرمان با بیان این که خوشبختانه امسال اقدامات بسیار خوبی حوزه راهها آغاز شده و جا دارد از مجموعه وزارت راه و شهرسازی قدردانی کنم گفت: انتظاری که مردم این منطقه سالها برای افتتاح این قطعه از جاده داشتند، امروز به سرانجام رسید و شاهد بهرهبرداری از این بخش هستیم.
️وی با تأکید بر نقش راهها در توسعه استان گفت: جاده صرفاً یک راه مواصلاتی میان شهرستانها نیست، بلکه زیرساختی برای توسعه به شمار میرود، بنابراین توسعه راهها در این بخش اهمیت ویژهای دارد.
حاجیزاده در این مراسم بیان کرد: ️این قطعه ۱۷ کیلومتری که با اعتباری بالغ بر ۱۵۱ میلیارد تومان آماده بهرهبرداری شده است، گامی مهم در تکمیل این محور ارتباطی حیاتی برای استان کرمان محسوب میشود.
وی افزود: ️محور کرمان - بافت به طول ۱۴۸ کیلومتر از سال ۱۳۸۸ وارد فاز اجرایی شده و با بهرهبرداری از این قطعه ۱۷ کیلومتری، مجموع مسیرهای بهرهبرداریشده به ۸۳ کیلومتر رسید.
حاجیزاده ادامه داد: ۲۰ کیلومتر دیگر از این محور با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجراست که شامل دو قطعه ۸ کیلومتری از یاسچمن تا کیسکان و ۱۲ کیلومتری از بهرامجرد تا نگار میشود و همچنین ۴۵ کیلومتر دیگر از این محور نیز در مرحله اخذ مجوز برای انجام امور مناقصه قرار دارد.
️مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار داشت: برای اجرای کل محور کرمان - بافت تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان هزینه شده که از این مقدار، ۱۵۱ میلیارد تومان برای قطعه ۱۷ کیلومتری که امروز افتتاح شد، اختصاص یافته است و همچنین ۶۶۰ میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران این پروژه باقی مانده که امیدواریم با پیگیریهای انجامشده بهزودی تسویه شود.
برچسب ها : راه و شهرسازی
لینک کوتاه: https://payamemihankhabar.ir/news/186306
دیدگاه کاربران
مطالب پیشنهادی


توسعه شبکه آزادراهی استان کرمان در دستور کار؛ دو پروژه جدید در مرحله رایزنی با سرمایهگذاران

شورای مسکن استان مصوب کرد: تعیین سقف اجارهبها و آغاز ثبتنام نهضت ملی مسکن

پس از دو روز رقابت؛ ایران صدرنشین رقابتهای بینالمللی کشتی فرنگی در کرمان شد

شکوفایی گروه گلگهر در جایزه ملی تعالی سازمانی؛ تندیس سیمین برای نخستینبار به ویترین افتخارات شرکت پیوست
